دکتر سید ضیاء هاشمی: "ایسپا" و "ایسنا" از افتخارات بزرگ حوزه علوم انسانی هستند
دکتر سید ضیاء هاشمی: "ایسپا" و "ایسنا" از افتخارات بزرگ حوزه علوم انسانی هستند
شنبه, 22 خرداد,1395

معاون فرهنگی اجتماعی وزارت علوم، ایسنا و ایسپا را از افتخارات بزرگ حوزه علوم انسانی دانست و ابراز امیدواری کرد که در آینده با رشد مطالعات اجتماعی از جمله نظرسنجی روبرو باشیم. 
به گزارش روابط عمومی مرکز افکارسنجی دانشجویان ایران (ایسپا) به نقل از ایسنا، دکتر سیدضیاء هاشمی در نخستین مراسم اعطای جایزه ملی ایسپا (مرکز افکارسنجی دانشجویان ایران جهاد دانشگاهی) که عصر امروز با حضور رییس جهاد دانشگاهی و رییس شورای شهر تهران در دفتر مرکزی جهاددانشگاهی برگزار شد، افزود: خوشحال هستم در دوران تجدید حیات جهاد دانشگاهی در این مراسم حضور پیدا کردم و جهاد دانشگاهی را همانند سابق پویا، موفق و خلاق می‌بینم. امیدوارم این مسیر پرتلاش و ارزشمند ادامه یافته و خلاقیت‌هایی همچون اعطای جایزه ملی ایسپا در جهاد دانشگاهی تداوم یابد. 
وی ادامه داد: امروز جهاد دانشگاهی تنها با موسسه رویان شناخته نمی‌شود و همانطور که رویان در حوزه علوم زیستی پیشتاز است، ایسنا و ایسپا نیز از افتخارات بزرگ علوم انسانی بوده و آنها را کمتر از رویان نمی‌بینند. 
معاون فرهنگی اجتماعی وزارت علوم با بیان اینکه جایگاه نظرسنجی و مطالعات اجتماعی در سال‌های اخیر تحولات مثبتی را به خود دیده است، اظهار کرد: ایسپا علی‌رغم همه سختی‌ها توانسته است به حیات خود ادامه دهد، اما در آینده توقعات مضاعفی از او خواهد رفت. 
به گفته هاشمی، ایسپا یک نماد علمی، فرهنگی و اخلاقی است که جوانگری شاخص برجسته آن بوده و توانسته است به سرمایه جوان و خلاق دانشجویی تکیه کند. در واقع حفظ همین خصلت جوانی باعث تداوم خلاقیت و توانمندی بیشتر در این مجموعه خواهد شد و کمک می‌کند تا نو‌آوری‌هایی چون جایزه ملی ایسپا در آینده تداوم یابد. 
هاشمی افکار عمومی را یک سرمایه ملی دانست و اظهار کرد: شناخت افکار عمومی یک موقعیت ارزشمند است. اگر بتوانیم مراکزی چون ایسپا را به خوبی حفظ کنیم، در واقع کانالی خواهیم داشت که کمک می‌کند پیوند میان مردم و سیاستگذاران کلان حفظ شود. 
معاون فرهنگی اجتماعی وزارت علوم افزود: قدرت شناخت این افکار عمومی جزو ضرورت‌ها و امتیازاتی است که مدیریت کلان می‌تواند در یک کشور داشته باشد. البته خود ایسپا هم یک سرمایه ملی است و توانسته است اعتماد مردم را به خود جلب کند ولی اگر از مسیر علمی خود خارج شود این سرمایه را از دست خواهد داد. 
معاون وزیر علوم "جایزه ملی ایسپا" را ابتکاری شایسته و قابل تقدیر خواند و گفت: این ابتکار می‌تواند یک الگوسازی مناسب و رهنمود علمی و عملی در مسیر مطالعات اجتماعی باشد تا بتوانیم براساس آن از یافته‌های مطالعات اجتماعی در برنامه‌ریزی‌ها بهره‌برداری کنیم. 
هاشمی ادامه داد: این توقع از ایسپا هست که به حوزه دانشگاه و دانشجویان نیز بیشتر توجه کنند و اجازه دهد که جامعه دانشجویی از نتیجه تحقیقاتش بهره‌مند شود. اگر ایسپا را به عنوان یک رصدگر فرهنگی و اجتماعی در دانشگاه‌ها ببینیم، برای ما قابل اعتماد خواهد بود. به هر صورت ما یک جامعه دانشجویی 4 میلیونی داریم که مطالعه و رصد آن بسیار مهم است. امیدواریم ایسپا یک کانون مورد اعتماد و موثق باشد که بر فضای دانشگاه نیز رصد کند.

درباره ایسپا
مرکز افکارسنجی دانشجویان ایران (ایسپا) وابسته به جهاد دانشگاهی در راستای توسعه علمی و تحقیقاتی کشور و با قصد رفع نیاز سازمانها و نهادهای تصمیم گیر ، ضرورت توجه به افکار عمومی و لزوم بهره گیری از مشارکت و دیدگاههای شهروندان در بهبود و توسعه امور کشور در عرصه های مختلف، از سال 1380 فعالیت خود را آغاز کرده است.
برخی کارفرمایان
Alternate Text
Alternate Text
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به مرکز افکارسنجی دانشجویان ایران می باشد و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.
Copyright ©2024 ispa.ir All rights reserved. Powered & Designed by WebTakin.ir